Tilgjengeligheten av fjerndiagnostikk varierer for hvert enkelt produkt. For å sjekke om Fjerndiagnostikk er tilgjengelig for ditt husholdningsapparat, går du til delen “Fjerndiagnostikk” i Home Connect-appen. Naviger til “Tjeneste” > “Diagnostikk og hjelp” > “Diagnostikk”, og velg hvilket produkt som trenger support. Et annet alternativ er å ringe kundeservice. Oppgi riktig modellnummer så kan de finne ut om fjerndiagnostikk er tilgjengelig for ditt produkt.
Dersom du opplever et problem med ditt Bosch-produkt, ringer du bare kundeservice Hotline som vises i appen og gjør en avtale om fjerndiagnostikk for ditt tilkoblede produkt. Med din tillatelse kan Bosch kundeservice fjernskanne produktet ditt, lokalisere problemet og gi deg tydelige råd. Hvis problemet ikke kan løses på denne måten, kan du få en avtale med en Bosch servicetekniker som kommer hjem til deg med de nødvendige delene og ta hånd om problemet.